Tips&Tricks in excel

tricks&tips in excel

tricks&tips in excel

In articolul asta as vrea sa va arat citeva lucruri utile in excel, lucruri care e bine sa le folositi ca sa va ajute si sa deveni mai productivi.

Una dintre cele mai folosite astfel de chestiuni este introducere de linie noua intr-o celula excel. De obicei, asta se face apasand tasta enter de pe tastatura in orice aplicatie, dar daca vei incerca asta intr-o celula excel pur si simplu va trece la urmatoarea celula. Totusi se pote face asta, apsand in loc de tasta enter combinatia de taste ALt+Enter. combinatia asta de taste iti va introduce o linie noua in celula ca sa poti incepe un nou paragraf.

Daca ai mai multe fisiere excel deschise si lucrezi in ele e destul de incomod sa tot schimbi mana de pe tastatura pe mouse pentru a schimba intre fisiere. Problema asta se poate rezolva foarte simplu prin combinatia de taste CTRL+TAB. Combinatia aceasta de taste va schimba intre fiserele excel deschise fara a mai folosi mouseul.

Selectarea unei linii in excel folosind doar tastatura se face foarte simplu prin combunatia de taste Shift+Space. Aceasta combinatie va selecta linia celulei in care va aflati. Ca sa va depasati la linia care doriti folositi tastele sageti.

Introducerea unei linii suplimentare doar de la tastatura se poate face astfel: selectati linia cum am spus mai sus iar apoi apasati combinatia de taste Ctrl+Shift++(adica apasati tasta +).

Stergerea unei linii se face selectand linia asa cum am spus mai sus si apasand apoi combinatia de taste Ctrl+- (tasat minus de la tastatura).

Pentru a selecta o coloana folositi compbinatia de taste CTRL+Space, astfel veti selecta coloana celulei in care va aflati.

Pentru a adauga o coloana se foloseste aceiasi combinatie de taste ca la daugarea unui linii CTRL+Shift+ +, iar pentru a sterge o coloana se foloseste aceiasi combinatie de taste.

Pentru a selecta mai multe linii folosind doar tastatura slectati linia cum am vazut mai sus si apoi tineti apasata tasta Shift si sageata in directia care doriti sa faceti selectia,

Pentru a selecta mai multe coloane se foloseste acelasi procedeu ca la linii: selectati coloana cum am vazut mai sus apoi tineti apasata tasat Shift si folositi sageti sus sau jos pentru a selecta cite coloane doriti.

Sper sa utilizati toate aceste scurtaturi sa deveniti mai productivi in lucrul cu excel.

 

 

Leave Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *